Kilka lat temu Polacy nie byli zainteresowani profilaktyką stomatologiczną, jednak dzięki wysiłkom milenialsów i pokolenia Z sytuacja ta uległa zmianie. Według raportu Medicover Stomatologia, coraz więcej Polaków zaczyna dostrzegać zalety zabiegów poprawiających wygląd zębów, a także skuteczniejszego dbania o zdrowie jamy ustnej. Dzięki temu możemy mieć nadzieję, że za kilka lat Polacy będą z uśmiechem patrzeć w przyszłość.

Milenialsi i zetki są główną siłą napędową zmian w stomatologii. Chcą oni mieć dostęp do nowoczesnego sprzętu, wysoce wykwalifikowanych lekarzy i zaawansowanych technik, które pozwalają im uzyskać piękny uśmiech bez niepotrzebnego stresu. Wielu dentystów dostosowuje się do życzeń młodych pacjentów, oferując dostosowane do ich potrzeb usługi.

Według raportu „Uśmiech 2023. Milenialsi i zetki u dentysty” opublikowanego przez Medicover Stomatologia, wynika, że najmłodsze dorosłe pokolenia pacjentów-konsumentów są szczególnie ważnymi klientami dla polskiego rynku stomatologicznego. Jest to pierwsze tego typu badanie, przeprowadzone przez największą polską sieć dentystyczną wraz z pracownią ARC Rynek i Opinia.

„W grupie młodych dorosłych Polaków obserwujemy coraz większą otwartość na zabiegi i leczenie, dzięki którym można zmienić estetykę zębów. Dla przykładu: już 53% osób będących między 18. a 40. r.ż. z chęcią poddałoby się leczeniu ortodontycznemu, które poprawiłoby wygląd uśmiechu. W grupie 18-24 lata ten odsetek jest nawet większy” – mówi Marta Halska, dyrektor marketingu i komunikacji Medicover Stomatologia.

Dbanie o zęby stało się dziś bardzo popularne, w dużej mierze dzięki dostępności leczenia, które zapewnia znaczącą metamorfozę uśmiechu. Stomatolodzy zaczynają częściej wykorzystywać nowe technologie i narzędzia, aby zapewnić swoim pacjentom jeszcze lepsze efekty. Internet, media i social media są również ważnymi czynnikami, które wypromowały i upowszechniły zabiegi stomatologiczne.

Dziś uśmiech jest w oczach młodych dorosłych kluczowym elementem ich wyglądu, a także ich samooceny. Badania pokazują, że aż 79% Polaków do 39 roku życia uznaje go za najważniejszą cechę decydującą o ich atrakcyjności fizycznej. Nic więc dziwnego, że wybierają oni leczenie korygujące zęby, które może przyciągnąć uwagę od niedoskonałości innych elementów ich wyglądu.

Badania wykazały, że 54% osób w wieku od 18 do 40 lat uważa, że zadbany uśmiech jest niezbędnym elementem osiągnięcia sukcesu zawodowego i dobrą inwestycją w siebie. Liczba ta wzrasta do 59% wśród osób w wieku 25-40 lat. Dodatkowo, 71% milenialsów i pokolenia Z sądzi, że piękny uśmiech może mieć wpływ na życie uczuciowe.

Milenialsi i zetki to pokolenia, które wychowały się w cyfrowym świecie. Z badań wynika, że aż 72% osób młodych poniżej 40 roku życia wykorzystuje social media, by promować swoje wizerunki, co przyczynia się do większej dbałości o swój wygląd, w tym o uśmiech.

Twórcy internetowi mają ogromny wpływ na to, jak ludzie postrzegają swoje uśmiechy. Influencerzy noszący aparaty ortodontyczne są coraz częściej widoczni, a dla wielu stanowią inspirację do poprawy estetyki swojego uśmiechu. Badania wskazują, że ponad połowa ankietowanych zauważyła tę trend i wykorzystuje go do motywacji do zmian.

Zainteresowanie zabiegami wybielania zębów szybko rośnie, a wśród młodszych Polaków jest szczególnie popularne. Według ostatnich badań aż 38% osób w wieku 25-40 lat regularnie wybiela swoje zęby, podczas gdy w grupie 18-25 lat odsetek ten wynosi 29%. Najczęściej wybielający używają pasty, ale coraz więcej osób decyduje się na profesjonalne wybielanie u dentysty. Otwartość na leczenie ortodontyczne również stale rośnie.

Badanie pokazało, że 62% osób w wieku 18-24 lat jest skłonnych wybrać aparat ortodontyczny, a 60% Polaków przed czterdziestką uważa to za coś modnego. Co dziesiąty ankietowany zdecydował się na leczenie ortodontyczne, zaś 40% badanych zamierza to zrobić w najbliższej przyszłości.

„Leczenie, które kiedyś było dla wielu osób przyczyną wstydu i kompleksów, obecnie staje się czymś oczywistym i pożądanym. Spora w tym zasługa widoczności takiego leczenia m.in. wśród celebrytów, ale także pojawienia się nowych, bardziej dyskretnych rozwiązań, w tym aparatów nakładkowych, które zrewolucjonizowały ortodoncję. Świadoma ich istnienia jest już ponad połowa ankietowanych w naszym raporcie” – mówi lek. dent. Magdalena Michałkowska z Medicover Stomatologia przy ul. Prostej w Warszawie.

Profilaktyka staje się coraz ważniejsza wśród Polaków. Coraz młodsi ludzie zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest dbanie o higienę jamy ustnej. Wśród osób do czterdziestego roku życia, co czwarta osoba regularnie odwiedza dentystę co pół roku, a co czwarta raz na rok. Większość badanych uważa, że wizyty u dentysty są wygodne i nie wiążą się z żadnymi traumami. Dzięki temu coraz więcej ludzi jest zadowolonych ze swojego uśmiechu – aż 58% respondentów pozytywnie oceniło swój wygląd.

Dbając o higienę jamy ustnej, Polacy coraz częściej decydują się na regularne wizyty u stomatologa. Co więcej, coraz więcej osób czuje się zadowolonych z efektów swojej profilaktyki – aż 58% badanych ma pozytywny stosunek do wyglądu swojego uśmiechu. Regularne odwiedzanie dentysty jest też bezpieczne – ponad 69% ankietowanych twierdzi, że ich wizyty są przyjemne i nie wiążą się z żadnymi traumami.

„Zjawisko, które obserwujemy w raporcie Medicover Stomatologia, jest dobrą prognozą. Widzimy w nim wyraźnie, że wśród młodych Polaków, a szczególnie w grupie poniżej 24. roku życia, rośnie świadomość tego, jak ważny dla zdrowia całego organizmu jest zdrowy uśmiech. Ponadto coraz więcej osób zauważa, że zadbane zęby pełnią także ważną rolę w samoocenie i relacjach międzyludzkich. To daje nam nadzieję na to, że na przestrzeni kilku najbliższych lat znacząco poprawi się kondycja zdrowia uśmiechów Polaków” – mówi lek. dent. Magdalena Michałkowska.

Najnowszy raport skupia się na czterech głównych sekcjach: „Ja i otoczenie”, „Ja i social media”, „Ja i dentysta” oraz „Rozwiązania ortodontyczne”. Zasadniczym celem analizy jest zbadanie wpływu pandemii na leczenie stomatologiczne, jak również samooceny młodych Polaków i profilaktyki w grupie wiekowej 18-40 lat. Badania przeprowadzono na podstawie próby 1000 osób w wieku od 18 do 40 lat, a ich realizacją zajęła się firma ARC Rynek i Opinia.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pliki Cookies
Ta strona używa plików cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenie. Kontynuując przeglądanie, zgadzasz się na ich wykorzystanie. Szczegóły dotyczące polityki prywatności znajdziesz w naszej odrębnej informacji.

Obowiązek informacyjny RODO
Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych oraz RODO znajdziesz klikając w "Więcej informacji".