Badania wykazały, że pracownicy, którzy oceniają nisko wsparcie swojego zdrowia fizycznego ze strony pracodawcy, uzyskują o 14 punktów niższe wyniki wskaźnika zdrowia psychicznego w porównaniu do pracowników, którzy otrzymują wysoko oceniane wsparcie.
Według najnowszego raportu opublikowanego przez firmę TELUS Health, pracownicy niezadowoleni ze swojego zdrowia fizycznego notują spadek produktywności przekładający się na ponad 77 dni rocznie. Badania przeprowadzone w Europie, Singapurze, Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wykazały, że pracownicy, którzy otrzymują wsparcie w zakresie zdrowia fizycznego od pracodawcy, uzyskują o 14 punktów wyższe wyniki wskaźnika zdrowia psychicznego niż ci, którzy takiego wsparcia nie otrzymują. Więcej informacji na temat Wskaźnika zdrowia psychicznego TELUS znajduje się tutaj.
Badania przeprowadzone przez TELUS Health wykazują, że istnieje silna zależność pomiędzy aktywnością fizyczną, wsparciem pracodawcy a samopoczuciem pracowników. Paula Allen, Global Leader, Research & Client Insights w TELUS Health, zauważyła, że pracownicy, którzy otrzymują wsparcie w zakresie zdrowia fizycznego i dobrostanu, cechują się lepszym zdrowiem psychicznym i wyższą produktywnością. Dlatego ważne jest traktowanie dobrostanu pracowników jako kluczowego elementu sukcesu przedsiębiorstwa poprzez włączenie solidnych systemów wsparcia, takich jak Programy Wsparcia Pracowników (EAP) oraz programy na rzecz zdrowia fizycznego i dobrego samopoczucia, do kultury miejsca pracy, co przyczynia się do wzmocnienia odporności, zaangażowania i produktywności pracowników.
Pozostałe wyniki w ramach Wskaźnika zdrowia psychicznego TELUS:
– Brak wsparcia dobrostanu fizycznego ze strony pracodawcy obniża produktywność pracowników o niemal 18 dni roboczych rocznie.
– 11% badanych pracowników nie uczestniczy w żadnej aktywności fizycznej.
– 15% pracowników motywuje chęć obniżenia stresu do regularnych ćwiczeń.
– Tylko 7% pracowników angażuje się w aktywności wspomagające dobrostan społeczny.
– 38% pracowników ma wysokie ryzyko związane ze zdrowiem psychicznym.
– 16% pracowników zgłasza rozpoznanie zaburzeń lękowych, 14% ma zdiagnozowane bóle głowy lub migrenę, 12% – depresję, a 11% – zaburzenia snu.
– Pracownicy bez oszczędności na nagłe wypadki szukają sposobów na obniżenie stresu prawie dwa razy częściej, zgłaszają depresję ponad trzy razy częściej i mają prawie trzy razy większe ryzyko diagnozy stanów lękowych.
Wyniki wskaźników zdrowia psychicznego pracowników w różnych regionach we wrześniu 2024 r. przedstawiały się następująco:
– Singapur: 61,6
– Australia: 61,1
– Nowa Zelandia: 59,7
– Wielka Brytania: 64,6
– Europa: 61,6
– Stany Zjednoczone: 70,6
– Kanada: 64,4
Wskaźnik zdrowia psychicznego TELUS opiera się na systemie punktacji odpowiedzi, który przypisuje poszczególnym odpowiedziom wartości punktowe. Wyższe wartości oznaczają lepszy stan zdrowia psychicznego i mniejsze ryzyko z nim związane. Wartości od 0 do 40 oznaczają stan wyczerpania, od 50 do 79 stan obciążenia, a od 80 do 100 – optymalny stan zdrowia psychicznego.
TELUS Health’s mental health index also includes insights related to nutrition and experiences within the healthcare system. As a socially responsible company, TELUS Health is committed to improving health and disseminating valuable information. The full report on the European TELUS mental health index can be found here.
TELUS Mental Health Index
Data for the TELUS Mental Health Index was collected through an online survey conducted from September 16th to 30th, 2024, with 500 respondents from each of the following countries: France, Germany, Italy, the Netherlands, Poland, and Spain. All respondents live in Europe and have been employed in the last six months. The data was statistically weighted to ensure that the sample reflects the entire population in terms of regional and gender distribution.
TELUS Health
Naszym celem w TELUS Health jest stać się najbardziej zaufaną firmą zajmującą się zdrowiem i dobrostanem na świecie. Chcemy zwiększać ogólną wydajność opieki zdrowotnej i wspierać dobre samopoczucie w miejscu pracy. Dzięki zaawansowanej technologii i kompleksowym usługom, dostarczamy holistyczne metody zapewniania podstawowej i profilaktycznej opieki zdrowotnej oraz dobrego samopoczucia dla ponad 76 milionów ludzi w 160 krajach. Nasze innowacyjne platformy cyfrowe do świadczeń zdrowotnych umożliwiają personelowi medycznemu, pracownikom i rządom efektywne zapewnianie spersonalizowanej opieki. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.telushealth.com.
Jeśli jesteś przedstawicielem mediów, skontaktuj się z nami poprzez:
Firma Hanover Communications
Adres e-mail: telushealth@hanovercomms.com
Logo dostępne pod adresem: https://mma.prnewswire.com/media/2561286/TELUS_Health_TELUS_Mental_Health_Index__Workers_who_are_dissatis.jpg
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl