PChN to choroba, która zazwyczaj rozwija się bezobjawowo. W Polsce cierpi na nią ponad 4 miliony ludzi, a większość nie ma pojęcia o swojej chorobie. Dlatego Piotr Polk, ambasador kampanii „Otwórz Serce Na Nerki”, zachęca do wykonywania regularnych badań profilaktycznych w ramach akcji #ZbadajNerki. W ten sposób można wykryć chorobę we wczesnych stadiach i zminimalizować jej groźne skutki. Profilaktyka jest zatem najlepszym sposobem na ochronę naszego zdrowia.

„Chciałbym, żeby wszyscy Polacy wiedzieli, że najtańszym i najprostszym sposobem dbania o zdrowie są coroczne badania profilaktyczne – tyle naprawdę wystarczy, aby mieć zdrowie pod kontrolą. Moi koledzy z planu często pytają mnie o to, jak dowiedziałem się o swojej chorobie i co mnie zaniepokoiło. Odpowiadam im wtedy, że nie miałem żadnych objawów, bo nerki nie bolą. To podstępna, cicha choroba, która może prowadzić do dializ i konieczności przeszczepu. U mnie przewlekłą chorobę nerek wykryto w późnym stadium, Ty masz jeszcze szansę jej zapobiec. Dlatego wspieram akcję #ZbadajNerki – bo badania naprawdę mają sens” – mówi Piotr Polk.

„Proszę Państwa – zróbmy z tego ogólnopolską akcję. Niech wszyscy się dowiedzą jak świadomie dbać o swoje zdrowie. Zachęcam kolegów i koleżanki z planu, moich wiernych widzów do włączenia się we wspólne działania. Mam nadzieję, że moja historia sprawi, że wykonają Państwo pierwszy krok i pójdą na badania. Razem zbudujmy społeczność świadomych osób, które wiedzą jak ważne są diagnostyka oraz regularne badania profilaktyczne” – apeluje Piotr Polk.

Pierwszy krok w profilaktyce nerki

Pierwszym krokiem w profilaktyce nerek jest wybór odpowiedniego lekarza, z którym będziesz współpracował przy monitorowaniu stanu Twojego zdrowia. Następnie należy regularnie wykonywać badania nerek, dzięki którym można wykryć ewentualne zmiany i odpowiednio wcześnie zareagować.

Akcja #ZbadajNerki

Akcja #ZbadajNerki jest inicjatywą społeczną, mającą na celu zwiększenie świadomości wśród ludzi o konieczności regularnego monitorowania stanu swoich nerek. Inicjator akcji, aktor, który sam jest po przeszczepie nerki, wzywa do włączenia się w akcję poprzez zrobienie zdjęcia z kartką z napisem #ZbadajNerki i opublikowanie go na swoim profilu w mediach społecznościowych.

Profilaktyka nerki – jak to zrobić?

Aby zadbać o swoje nerki i zminimalizować ryzyko wystąpienia chorób, należy przede wszystkim regularnie wykonywać badania nerek oraz wybierać zdrową dietę i stosować się do zaleceń lekarza. Pamiętajmy, że tylko świadomość stanu naszego zdrowia i dbałość o siebie może przynieść trwałe korzyści!

Zachęcenie do włączenia się do akcji #ZbadajNerki

Dlaczego warto włączyć się w akcję #ZbadajNerki? Przede wszystkim, aby pomóc sobie i innym w zdrowiu nerki. Ty i inni, którzy dołączą do akcji, będą mieli szansę na wykrycie ewentualnych zmian w stanie zdrowia wcześniej, a w rezultacie uniknąć poważnych konsekwencji. Dołącz do akcji #ZbadajNerki i pokaż, że dbamy o nasze zdrowie!

Nerki są nierozerwalnie powiązane z sercem. Gdy choruje jedno, poważne skutki odczuwa drugie. Stąd też powstała nazwa kampanii „Otwórz Serce Na Nerki”.

Badania profilaktyczne są niezbędne, aby zadbać o zdrowie nerek. Wystarczy wykonać dwa proste badania: kreatyninę i albuminurię, które są dostępne w większości laboratoriów diagnostycznych. Skierowanie na te badania możemy otrzymać od lekarza rodzinnego.

Dbając o swoje ciało, dbamy również o swoje serce. Regularne wykonywanie badań profilaktycznych dla nerek jest równie ważne, jak chodzenie do fryzjera czy kina. Dlatego warto wykonać je raz do roku, aby mieć pewność, że nasze zdrowie jest w dobrej kondycji.

Aby zapobiegać chorobom nerek warto:

1. Regularnie wykonywać badania profilaktyczne, w tym oznaczenie stężenia kreatyniny oraz albuminurii w moczu.

2. Systematycznie sprawdzać ciśnienie krwi.

3. Dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu.

4. Stosować zbilansowaną dietę i prowadzić zdrowy tryb życia.

5. Przyłączyć się do akcji #ZbadajNerki poprzez zrobienie zdjęcia i opublikowanie go z odpowiednimi hashtagiem.

6. Obserwować profile „Otwórz Serce Na Nerki” na Facebooku i Instagramie, gdzie znajdziemy wiele przydatnych informacji na temat zdrowia nerek.

7. Subskrybować kanał na YouTube „Otwórz Serce Na Nerki”, gdzie znajdziemy interesujące materiały na temat zdrowia jednych z naszych najważniejszych narządów.

Pierwszym krokiem w ramach kampanii jest zachęcanie do zakładania profili na portalu społecznościowym #OtwórzSerceNaNerki. Profile te służą do promowania profilaktyki i edukacji dotyczącej przewlekłej choroby nerek. Dzięki temu można pozyskać informacje na temat objawów, leczenia i profilaktyki oraz wymiany doświadczeń. Koalicja zachęca również do włączenia się w akcję, informując innych o temacie i dzielenia się wiedzą.

Nowa wersja paragrafów

Kampania społeczna #OtwórzSerceNaNerki to inicjatywa Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej i Polskiego Towarzystwa Nefrologicznego, mająca na celu zwiększenie świadomości na temat przewlekłej choroby nerek oraz stworzenie Koalicji na Rzecz Przewlekłej Choroby Nerek. Koalicja ta składa się z ekspertów z dziedzin medycyny, zdrowia publicznego i medycyny rodzinnej.

Głównym celem kampanii jest zaangażowanie społeczeństwa w promowanie profilaktyki oraz edukacji dotyczącej przewlekłej choroby nerek. W tym celu powstał portal społecznościowy #OtwórzSerceNaNerki, który zapewnia dostęp do informacji na temat objawów, leczenia i profilaktyki oraz platformę do wymiany doświadczeń. Koalicja zachęca także do udzielania się w kampanii, dzielenia się wiedzą i informowania innych o tematyce choroby nerek.


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pliki Cookies
Ta strona używa plików cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenie. Kontynuując przeglądanie, zgadzasz się na ich wykorzystanie. Szczegóły dotyczące polityki prywatności znajdziesz w naszej odrębnej informacji.

Obowiązek informacyjny RODO
Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych oraz RODO znajdziesz klikając w "Więcej informacji".