Według najnowszego raportu „Polacy w internecie – rozrywka, praca, codzienność” opracowanego przez K+Research we współpracy z firmą Nexera, ponad 30% Polaków codziennie korzysta z treści rozrywkowych w sieci. Co więcej, jeszcze większy odsetek regularnie gra w gry online, a tylko co czwarty nie posiada konta na żadnej platformie streamingowej. Badania wykazały także, że aż 59% badanych robi minimum kilka razy w miesiącu e-zakupy.
Większość internautów, aż 60%, korzysta obecnie ze światłowodu, a 90% uważa się za częstych użytkowników sieci. Polacy oczekują, aby internet był tani, ale jednocześnie wysokiej jakości. W Regionach Nexery, 62% mieszkańców podkreśla, że cena jest kluczowym czynnikiem przy wyborze oferty dostępu do sieci. Stabilność łącza jest najważniejsza dla tej samej grupy badanych, a dla nieco mniejszej prędkość internetu jest priorytetem. W całej Polsce, kolejność priorytetów jest identyczna, a różnice są niewielkie. Potrzebę dalszego wzrostu prędkości najlepiej obrazują twarde dane. Połowa uczestników badania rozważa zmianę dostawcy internetu po wygaśnięciu aktualnej umowy, przy czym aż 62% zwiększyłoby wówczas prędkość łącza.
Popularność śmiesznych filmów online
Raport Nexery pokazuje, że większość polskich internautów regularnie korzysta z rozrywki online, a ponad połowa z nich sięga po śmieszne filmy lub ich kompilacje. Różnice w częstotliwości korzystania z tego typu rozrywki są większe w zależności od regionu. Rekordową popularnością cieszą się również filmiki w mediach społecznościowych, stand-up oraz kabarety.
Platformy streamingowe i gry online są coraz bardziej popularne w Polsce. Badania wykazują, że co trzeci mieszkaniec kraju regularnie korzysta z usług streamingowych, a jeszcze więcej gra w gry online. Netflix jest najpopularniejszą platformą, chociaż Disney Plus również zyskuje na popularności. Jedynie co czwarty respondent nie korzysta z żadnej platformy streamingowej, a jeszcze mniej nie gra w gry online. Większość Polaków spędza czas na grach online, z czego aż 40% gra co najmniej kilka razy w tygodniu. Preferowane są gry solo, a najczęściej wybieranymi urządzeniami są telefony, tablety, komputery i laptopy.
Polacy są coraz bardziej zainteresowani streamingiem i grami online. Co trzeci badany regularnie korzysta z usług streamingowych, a jeszcze więcej gra w gry online. Netflix jest najpopularniejszą platformą, choć Disney Plus zyskuje na popularności. Tylko co czwarty respondent nie ma konta na żadnej platformie streamingowej, a jeszcze mniej nie gra w gry online. Większość Polaków spędza czas na grach online, a aż 40% gra co najmniej kilka razy w tygodniu. Gry solo są najbardziej popularne, a najczęściej wybieranymi urządzeniami są telefony, tablety, komputery i laptopy.
Według najnowszego raportu Nexery, zakupy online cieszą się coraz większą popularnością w Polsce. Aż 74% Polaków korzysta z bankowości internetowej, a 72% regularnie dokonuje płatności online, co sprawia, że sklepy internetowe odwiedza minimum kilka razy w miesiącu aż 59% ankietowanych.
Co więcej, blisko połowa respondentów (52%) preferuje sklepy online z programami lojalnościowymi i oferującymi cashback za zakupy, co dodatkowo przyczynia się do wzrostu e-zakupów. Z roku na rok rośnie popularność zakupów online, a tylko 5% osób zamawia produkty w sieci rzadziej niż raz w miesiącu.
Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl