Polskie Towarzystwo Stomatologiczne zwraca uwagę na alarmujące statystyki dotyczące higieny jamy ustnej wśród Polaków. Według raportu „Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej” opublikowanego przez Ministerstwo Zdrowia, aż 99% dorosłych osób boryka się z problemem próchnicy. W odpowiedzi na to wyzwanie, najnowsze technologie higieny jamy ustnej korzystają z zaawansowanej sztucznej inteligencji, co daje nadzieję na znaczną poprawę stanu zdrowia zębów.

Badania wykazały, że wiele osób w Polsce cierpi na próchnicę w wielu zębach, a 16% ma zaawansowane zapalenie przyzębia. Główną przyczyną tego stanu rzeczy są zaniedbania higieniczne, nieprawidłowe mycie zębów oraz brak regularnych wizyt u specjalistów stomatologicznych, częściowo spowodowany ograniczonym dostępem do opieki dentystycznej.

„Faktycznie stan zdrowia jamy ustnej Polaków jest zatrważający pomimo wysokiego zaawansowania technologicznego gabinetów, a co za tym idzie praktycznie bezbolesnego leczenia. Zakorzeniona przez lata świadomość bólu podczas leczenia stomatologicznego powoduje to, że z pokolenia na pokolenia przekazywana jest fobia strachu w postaci prostego przekazu w stylu: >>nie boj się, nie będzie bolało<<. Nasza podświadomość jako przyszłego pacjenta, wytwarza obrazy związane z bólem, których należy się obawiać. Które dziecko w takiej sytuacji usiądzie spokojnie na fotel? Nie pomoże tu nawet zawansowana technologia, bo strach jest tak duży, że jest górą nad rozsądkiem” – mówi profesor dr hab. n. med. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, członkini Komitetu Edukacyjnego Światowej Federacji Dentystycznej FDI. – Poza tym złe nawyki w postaci spożywania dużej ilości cukru, nawet jako przekąski pomiędzy posiłkami, słodkie i gazowane napoje oraz oczywiście zastąpienie wieczornego szczotkowania zębów zjedzeniem jabłka. To wszystko z niewłaściwymi nawykami higienicznymi, ograniczeniem dostępu do lekarza powoduje taki wysoki odsetek zębów z próchnicą w naszej populacji” – dodaje.

Prewencja jest zawsze bardziej opłacalna niż leczenie. Inwestycja w profilaktykę to oszczędność na przyszłość.

Wraz z upływem lat, oferta produktów do higieny jamy ustnej stale się poszerza. Dzięki nowoczesnej technologii możliwe jest coraz dokładniejsze oczyszczanie jamy ustnej, a profesjonalne szczoteczki i urządzenia do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych pozwalają osiągnąć efekty zbliżone do tych uzyskiwanych u higienistów. Co więcej, producenci coraz częściej wykorzystują nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja (AI).

Nowa technologia sprawia, że czyszczenie jamy ustnej staje się bardziej atrakcyjne, a przede wszystkim pozwala na dokładne eliminowanie bakterii przy każdym szczotkowaniu, co pomaga w zapobieganiu chorobom jamy ustnej. Wyświetlacze na korpusie szczoteczek skanują jamę ustną podczas higieny i pokazują, czy żadne obszary nie zostały pominięte. Dodatkowo, nowe urządzenia mogą być wyposażone w voice-boty, które pomagają w prawidłowej technice mycia zębów oraz posiadają timery, które dbają o dokładne czyszczenie przez 2 minuty, zgodnie z zaleceniami stomatologicznymi. Technologia może także działać jak personalizowany asystent, analizując jamę ustną danej osoby i dostosowując program mycia do jej potrzeb.

„Rozwijając portfolio produktowe, szczególnie przyglądamy się temu, w jaki sposób technologia może poprawić stan zdrowia jamy ustnej. Polacy właściwie od lat borykają się z podobnymi problemami, a przyczyną wielu z nich jest niedostateczna higiena bądź niepoprawne mycie. Zauważyliśmy, że nie wystarczy już mówić i przekonywać ich argumentami o dokładnym czyszczeniu. Zainwestowaliśmy więc w technologię opartą m.in. na AI, która na bieżąco daje informację zwrotną na temat stanu czystości jamy ustnej i prowadzi konsumenta przez cały proces czyszczenia za pomocą wskazówek głosowych oraz inteligentny ekran, który daje bieżący feedback o stanie czystości zębów. Liczymy, że skorzystanie z dobrodziejstwa technologii zachęci Polaków do regularnego szczotkowania zębów, co przełoży się na ogólną poprawę stanu zdrowia jamy ustnej” – podsumowuje Roger Yu, President, Oclean European Region.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pliki Cookies
Ta strona używa plików cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenie. Kontynuując przeglądanie, zgadzasz się na ich wykorzystanie. Szczegóły dotyczące polityki prywatności znajdziesz w naszej odrębnej informacji.

Obowiązek informacyjny RODO
Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych oraz RODO znajdziesz klikając w "Więcej informacji".