Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w PZU, podczas konferencji otwierającej kampanię prewencyjną „Nie gadaj, tylko się zbadaj!”, podkreśliła, że profilaktyka jest kluczem do długiego i zdrowego życia. Kampania ma na celu promowanie badań profilaktycznych i zachęcanie Polaków do troski o swoje zdrowie.

W trakcie czwartkowej konferencji w siedzibie PZU w Warszawie, omówiono założenia kampanii „Nie gadaj, tylko się zbadaj!”. W dyskusji wzięli udział: ambasadorka kampanii Agata Młynarska, dyrektor Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowego Instytutu Badawczego, dr hab. n. med. Beata Jagielska, prezes zarządu PZU Zdrowie dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki oraz Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w PZU.

„Profilaktyka jest kluczem do naszego długiego i zdrowego życia” – powiedziała dyrektor Marta Strzyżewska. „Jako ubezpieczyciel dbamy o naszych klientów nie tylko w trakcie konkretnych zdarzeń ubezpieczeniowych, kiedy rzeczywiście coś im się stanie. Naszym zadaniem jest to, by na co dzień dbać o ich dobrostan i bezpieczeństwo szeroko pojęte, a w tym właśnie o zdrowie, dobre samopoczucie” – dodała.

Kampania ma na celu edukowanie Polaków na temat badań profilaktycznych i zachęcanie ich do dbania o zdrowie poprzez różnorodne działania. W ramach akcji rozdanych zostanie kilka tysięcy bezpłatnych zaproszeń na roczny bilans zdrowia, czyli konsultacje z internistą w placówkach PZU Zdrowie – informuje Strzyżewska.

„Proponujemy powrót do koncepcji rocznego bilansu zdrowia dorosłego człowieka. Pacjenci mogą przyjść na rozmowę z lekarzami w placówkach PZU Zdrowia, podczas której zostaną m.in. zbadani fizykalnie” – tłumaczył dr Igor Radziewicz-Winnicki.

„Ta akcja >>Nie gadaj, tylko się zbadaj!<< przede wszystkim chce odczarować onkologię. Chodzi o to, żeby nie budować atmosfery strachu wokół nowotworów” – mówiła ambasadorka kampanii Agata Młynarska.

„Żyjemy w czasach nieustannego pośpiechu, zabiegania i możemy nie spostrzec zmian, które zachodzą w naszym organizmie. Każdego namawiam, żeby założył sobie kalendarz badań” – podsumowała.

„To jest taki moment, że powinniśmy odczarować onkologię. Lek, strach to jest ludzkie, ale być odważnym to nie znaczy nie bać się” – powiedziała.

Podczas konferencji podkreślano, że strach przed informacjami o chorobie powoduje rezygnację z programów profilaktycznych przez wiele osób.

Brak świadomości społecznej dotyczącej skuteczności wczesnego wykrywania choroby został uznany za problematyczny.

Prof. Beata Jagielska również poruszała kwestię strachu przed badaniami profilaktycznymi.

Zaznaczyła, że obecnie dostępne są najnowocześniejsze metody leczenia, które pozwalają na precyzyjne zaplanowanie i przeprowadzenie terapii. Jednakże, podkreśliła, że lepszym rozwiązaniem jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych niż leczenie się najdroższymi i najbardziej nowoczesnymi terapiami.

„Badaniom profilaktycznym w kierunku raka szyjki macicy poddało się niecałe 12 proc. kobiet, a badaniom mammograficznym mniej niż 40 proc. To są wyniki złe. To oznacza, że w naszym społeczeństwie nie ma potrzeby, nie ma świadomości poddawania się badaniom profilaktycznym” – mówiła prof. Jagielska.

Jej nadzieją jest, że dzięki kampanii uda się zwiększyć odsetek Polaków wykonujących badania profilaktyczne do przynajmniej 60% w ciągu kilku lat. Podkreśliła, że badania profilaktyczne nie wymagają skierowania, lecz jedynie chęci i odrobiny dobrej woli.

„W Polsce dzięki badaniom profilaktycznym można by było uniknąć 400 zgonów na 100 tys.” – powiedział dr Radziewicz-Winnicki. Wskazał też, że mimo postępu technologicznego Polacy nadal umierają na choroby nowotworowe ponieważ wcześniej nie zgłosili się na dostępne dla nich darmowe badania profilaktyczne.

Organizacja PZU prowadzi kampanię prewencyjną pod hasłem „Nie gadaj, tylko się zbadaj!”. Minister zdrowia, Izabela Leszczyna oraz Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy objęli patronat honorowy nad tym przedsięwzięciem.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *