Ustawa o zawodzie farmaceuty wprowadza szereg nowych usług, m.in.: przegląd lekowy (obecnie na etapie pilotażu usługi), wykonywanie prostych badań diagnostycznych (na etapie dyskusji proceduralnych), holistycznie rozumianą opiekę farmaceutyczną, możliwość szczepień przeciwko COVID-19 i grypie. Wielu Polaków nadal nie wie, z czym konkretnie wiążą się te zmiany, dlatego zaistniała potrzeba poinformowania społeczeństwa, jakie usługi mogą być obecnie realizowane w aptekach.

Zmiany w polskim systemie opieki zdrowotnej były inspiracją do przyjrzenia się sprawie z punktu widzenia farmaceutów, w związku z czym powstał raport „Farmaceutki w pandemii”. Odpowiada on na pytanie, jak pandemia wpłynęła na zdrowie psychiczne i fizyczne farmaceutek aktywnie wykonujących zawód, porusza także tematykę zmian wynikających z ustawy o zawodzie farmaceuty. Wg raportu, farmaceutki wskazują na kilka ważnych czynników, które w okresie pandemicznym, kiedy nastąpiły zmiany ustawowe, wpływają pozytywnie na motywację w pracy. 81,5% z nich czuje się zmotywowana poczuciem większej odpowiedzialności za zdrowie pacjenta. To bardzo inspirujące wyniki badań, ponieważ okazuje się, że mimo zwiększonej przez pandemię ilości codziennych zadań i obowiązków, zarówno zawodowych, jak i prywatnych, rodzinnych – pomoc drugiemu człowiekowi znajduje się na pierwszym miejscu. Relacje z pacjentami, możliwość wykorzystania swojej wiedzy i potencjału, by wspierać pacjentów, są dla polskich farmaceutek siłą napędową w wykonywaniu zawodu.

„Czas pandemii pokazał, jak bardzo farmaceutki się poświęcają, by dbać o zdrowie innych, bo przecież pomagały i pomagają pacjentom w wielu obszarach – nie tylko w zakresie sprzedaży i wydawania leków. Nowe uprawnienia farmaceutów systematyzują tę pomoc. Dlatego tym bardziej należy uświadomić Polaków, co konkretnie dają im nowe uprawnienia farmaceutów, by nie obawiali się z nich korzystać. A że dzielimy się wiedzą i wspieramy kobiety od lat, uznaliśmy stworzenie i realizację kampanii >>Farmacja jest kobietą<< niejako za nasz obowiązek” – mówi dr n. med. Ewa Wietrak, prezes Zarządu Nutropharma.

Organizatorem kampanii jest Nutropharma, polska firma farmaceutyczna obecna na ryku od ponad 30 lat, angażująca się w wiele akcji społecznych, mających na celu promocję zdrowia kobiet w szczególności; właściciel Nutropharma Quality System – nowoczesnego systemu certyfikacji jakości produktów farmaceutycznych www.nqs.info.pl.

Akcja ma zasięg ogólnopolski, trwa od 14.05. do października 2022 roku. Komunikacja odbywa się na stronach www.farmacjajestkobieta.pl oraz www.farmawiedzy.com.pl , a także w social mediach Farmacja jest kobietą i Nutropharma. Patroni kampanii to Wirtualna Polska (patronat medialny) oraz Okręgowa Izba Aptekarska (patronat merytoryczny).

W ramach kampanii:

– odbędą się webinaria ze specjalistami m.in. psycholożką Katarzyną Miller, ginekologiem Maciejem Sochą, statystyczką Janiną Bąk,
– opublikowane zostaną filmy z Katarzyną Bosacką i znanymi farmaceutkami,
– zaplanowane są podcasty o tematyce zdrowotnej z udziałem Zofii Winczewskiej, Agnieszki Stankiewicz, Pauliny Front, Any Krysiewicz, Justyny Habas,
– publikacja raportu o wpływie pandemii na zdrowie farmaceutek pt. „Farmaceutki w pandemii”.

Więcej na: https://farmacjajestkobieta.pl/ 

Źródło informacji: Nutropharma


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *