Od 14 grudnia trwa intensywna debata online na temat tożsamości kulturowej Ningbo i jego globalnych powiązań. Znane postacie kulturalne, takie jak pisarz i prezenter Xu Zhiyuan oraz akademik Liu Qing, podzieliły się swoimi spostrzeżeniami na temat dziedzictwa i wpływu tego miasta.

27 grudnia 2024 r. w Guiyang, Chiny, odbył się zakończony sukcesem światowy konkurs designu dla młodzieży, poświęcony znakom pisma chińskiego. Wydarzenie, zatytułowane „Guiyang w znakach pisma” 2024, zostało zorganizowane przez Wydział Promocji Komitetu Komunistycznej Partii Chin Miasta Guiyang, a jego gospodarzem było www.huanqiu.com. Konkurs przyciągnął tysiące nastolatków z Chin i zagranicy, którzy mieli za zadanie stworzyć innowacyjne wzornictwo znaków chińskiego pisma, oparte na umocowaniu kulturowym i służące promocji Guiyangu.

Na wydarzeniu „Kolorowe Guizhou – poziom literacki” zostało zaprezentowanych 59 wyjątkowych prac z 26 krajów oraz 21 reprezentatywnych dzieł z różnych krajów i regionów, poświęconych rolnictwu i czytelnictwu. Według komitetu organizacyjnego światowego konkursu designu dla młodzieży, poświęconego znakom pisma chińskiego, celem wystawy jest upamiętnienie wydarzenia i przekazanie informacji o nim wszystkim, którym zależy na dziedzictwie kultury Guiyang i kultury chińskiej oraz ich promocji.

Młodzi artyści wybrali chińskie znaki i wyrażenia, które ich zdaniem najlepiej reprezentują Guiyang, i odkrywali je na nowo poprzez innowacyjne wzornictwo. Ich projekty uwzględniały legendarną architekturę i charakterystyczne punkty miasta, przedstawiając krajobraz miejski i kulturę historyczną za pomocą znaków pisma chińskiego. Niektóre prace skupiały się na charakterystycznej kuchni Guiyang, ukazując dynamiczną i zróżnicowaną lokalną kulturę kulinarną. Inne prace czerpały inspirację z sztuk walki wiejskich regionów Guizhou, wykorzystując motyw smoka jako symbol głębi i witalności kultury Guizhou.

Uczestnik z Tadżykistanu wziął udział w międzynarodowym konkursie designu dla młodzieży, gdzie jego praca była inspirowana pięknem chińskich znaków pisma oraz urokiem miasta Guiyang. Chciał wyrazić czar Guiyangu poprzez piękno chińskich znaków, starając się oddać magię miasta i cudowność pisma chińskiego za pomocą swojego projektu.

Konkurs został oficjalnie otwarty 30 września, a w celu zwiększenia zaangażowania społeczności i zachęcenia do uczestnictwa zorganizowano kampanię promocyjną od 22 do 29 listopada, podczas której wyłoniono prace do publicznej wystawy na podstawie oceny ekspertów. Zostało wybrane 80 wyróżniających się prac.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *