Zamek Królewski w Warszawie, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Opera Wrocławska: to tylko kilka z kluczowych miejsc dla polskiej kultury i historii, które otrzymują wsparcie od Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego realizuje wsparcie poprzez dopłaty na Fundusz Promocji Kultury. Od 2003 roku Totalizator Sportowy przekazał na fundusz ponad 3,6 mld zł, a w zeszłym roku blisko 300 mln zł.
19 groszy z każdej złotówki wydanej przez gracza na gry liczbowe LOTTO trafia na wsparcie polskiego sportu i kultury narodowej, co stanowi istotny wkład w rozwój tych dziedzin w kraju.
Ponadto spółka angażuje się także w setki projektów kulturalnych, takich jak Koncerty Chopinowskie w Łazienkach Królewskich, obchody rocznic Powstania Warszawskiego oraz Nagrody Literackie „Nike”, które są finansowane ze środków własnych.
„To właśnie dzięki milionom naszych graczy możemy wspierać z jednej strony niewielkie, lokalne inicjatywy kulturalne, choćby w danych miastach wojewódzkich, a z drugiej strony tak prężne, potężne instytucje, jak Narodowe Forum Muzyki” – przekonuje Radosław Kietliński, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej w Totalizatorze Sportowym.
Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl