Nowe Muzeum Wiednia, które zostało otwarte w Karlsplatz po trzech latach renowacji i rozbudowy, zapewnia wyjątkowe doświadczenie. Umożliwia poznawanie historii Wiednia z niezwykłej perspektywy, ale także stanowi miejsce spotkań dla wszystkich, którzy szukają nowych wrażeń i inspiracji.
Stres może powodować, że wypowiadamy słowa, których potem żałujemy – aż 87% osób potwierdziło to w ankiecie przeprowadzonej przez platformę Preply.com. Często chcemy zatrzymać się na chwilę i zastanowić zanim powiemy: „Nie interesuje mnie to”. Mimo to tego typu wypowiedzi nadwyrężają nasze relacje.
Badanie wskazuje, że impulsy stresowe często skłaniają nas do wypowiadania nieprzyjaznych uwag. Jak pokazują statystyki, większość ludzi (88%) zdecydowała się na odsuwanie od osób, które wcześniej były dla nich ważne, ponieważ postrzega je jako zbyt negatywne. W rezultacie takich zachowań występuje duża ilość nieporozumień i niepokoju w otaczających nas relacjach.
Jeśli chcemy zachować dobre relacje w rodzinie, powinniśmy unikać tego typu wypowiedzi. Na przykład, zamiast stwierdzenia „Nigdy mnie nie słuchasz” zastanówmy się, czy problem nie może rozwiązać się w inny sposób. Możemy również zastosować strategię „pozytywnego kontrastu”, która polega na wskazaniu pozytywnych cech drugiej osoby. W ten sposób, zamiast wywołać konflikt, będziemy budować więzi.
Nasze relacje w pracy są bardzo ważne, a ich pogorszenie może mieć wpływ na funkcjonowanie całego zespołu. Aby zminimalizować ryzyko wywołania nieporozumienia, warto odpowiednio przemyśleć swoje słowa i zachować kulturalny ton. Unikanie sformułowań sugerujących winę innych, a także wyrażanie własnych myśli w sposób konstruktywny, pomoże zminimalizować napięcia i podnieść morale w zespole.
Wypowiedzi, które dolewają oliwy do ognia, wywołują złe emocje. Na przykład słowa „To nie jest moje zadanie”, „To strata czasu” lub „Kogo to obchodzi?” zazwyczaj prowokują negatywną reakcję.
Jednak istnieją również takie zwroty, które działają uspokajająco. Większość ludzi w Stanach Zjednoczonych docenia wypowiedzi takie jak „Coś wymyślimy”, „Poradzimy sobie” i „Jestem przy tobie”. Takie słowa pozwalają odbiorcy poczuć wsparcie i dają mu poczucie bezpieczeństwa.
W sytuacjach konfliktu kluczowe znaczenie ma wybór słów. Zamiast wywoływać złe emocje, warto skupić się na siłach uspokajających. Nie tylko pomogą one w złagodzeniu sytuacji, ale także pozwolą uczestnikom konfliktu poczuć, że nie są sami.
„Używaj wyrażeń takich jak: „Rozumiem, że ta wiadomość może być trudna do usłyszenia, i chcę, żebyś wiedział/a, że jestem tu dla ciebie”. Przekazuj informacje bezpośrednio, unikając niepotrzebnych dwuznaczności. Wyrażanie się jasno pomaga danej osobie efektywniej przetwarzać informacje” – podpowiada Sylvia Johnson, ekspertka językowa platformy Preply.com z wygodnymi korepetycjami online
Źródło: pap-mediaroom.pl