Bohaterami kampanii społecznej są artyści, którzy zapraszają do poznania kulis swojej pracy: opowiadają z jakimi problemami muszą się na co dzień zmagać, jakie wyzwania stawiane są przed nimi w kontekście wykonywanego zawodu, ale również o swojej motywacji do podążania dalej ścieżką artystyczną. To historie ukazujące trud młodego macierzyństwa, ciągły ból wywołany kontuzjami i życie z miesiąca na miesiąc.

Wszystkie trzy bohaterki są wykształconymi artystkami, które pomimo przeciwności – niewysokich zarobków, wielu lat przygotowań do wykonywania swojego zawodu czy wyrzeczeń w życiu prywatnym, podążają drogą, którą wybrały. Bez pasji i talentu wykonywanie ich pracy nie byłoby możliwe.

Kampania ma na celu zwiększenie w społeczeństwie świadomości istnienia problemów napotykanych przez polskich artystów oraz przypomnienie, jak różnorodne jest ich środowisko – celebryci są w nim zdecydowaną mniejszością. Krótkie spoty podkreślają również znaczenie sztuki w codziennym życiu każdego człowieka – sztuka jest w nich „smakiem życia”.

Filmy można obejrzeć na kanale YouTube Artysta Zawodowy.

Kampania „Wykluczeni” towarzyszy pracom legislacyjnym nad ustawą o artystach zawodowych.

Rządowe Centrum Legislacji opublikowało niedawno zaktualizowany projekt Ustawy o artystach zawodowych. Ustawa cywilizuje warunki pracy artystycznej oraz zapewnia najsłabiej zarabiającym twórcom minimum bezpieczeństwa socjalnego w postaci dostępu do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.

Więcej informacji o sytuacji artystów zawodowych w Polsce znajduje się na stronie artystazawodowy.pl.

Źródło informacji: Biuro ds. promocji ustawy o artystach zawodowych

 


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *