Firma Gedeon Richter Polska rozpoczęła kolejną edycję ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”. W dniu 8 maja, z okazji Światowego Dnia Świadomości Raka Jajnika, mobilny gabinet ginekologiczny wyruszył w trasę po Polsce.

Naszym celem jest zwiększenie świadomości na temat profilaktyki zdrowia oraz zapewnienie kobietom bezpłatnego dostępu do badań ginekologicznych. Hasło tegorocznej kampanii „Powiedz jej o tym” podkreśla wagę otwartej rozmowy z bliską osobą, która może pomóc przezwyciężyć strach przed badaniami. Według badań, aż 70% Polek i Polaków zgadza się z tym stwierdzeniem [1].

Zdrowie intymne – jak dbać o profilaktykę?

Według raportu „Rozmowy Polek i Polaków o zdrowiu intymnym”, ponad połowa kobiet nie przeprowadziła w ciągu ostatniego roku USG ginekologicznego oraz cytologii. Co więcej, połowa respondentek nigdy nie poddała się badaniu w kierunku chorób wenerycznych. Wyniki pokazują także, że 12% mieszkanek wsi nie odwiedza gabinetu ginekologicznego w ogóle.

„Brak regularnych kontroli ginekologicznych to niepokojące zjawisko, które obserwujemy od lat. Profilaktyka zdrowia intymnego jest kluczowa z punktu widzenia wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych i skutecznego leczenia. Interwencja na czas może zapobiec rozwojowi poważnych zmian, włączając w to nowotwory, co może być decydujące dla życia pacjentek lub znacząco poprawić ich codzienne funkcjonowanie” – podkreśla lek. Joanna Bonarek-Sztaba, ginekolożka-położniczka.

Zdrowie intymne to nadal temat tabu

Według raportu, tylko co druga Polka przypomina bliskim kobietom o konieczności regularnych badań. Najczęściej zachęcają do wizyty u ginekologa przyjaciółki (46%), a następnie mamy (42%), córki (39%) i siostry (37%). Badane kobiety rzadko przypominają swoim babciom o konieczności dbania o zdrowie intymne (8%). Te, które nie zachęcają bliskich kobiet do dbania o zdrowie intymne, twierdzą, że jest to kwestia „spraw prywatnych” (32%) lub uważają, że „każdy jest odpowiedzialny za własne zdrowie” (28%).

Warto zauważyć, że według większości ankietowanych (70%), otwarta rozmowa z bliską osobą może pomóc w przezwyciężeniu lęku przed badaniami profilaktycznymi. Dlatego tegoroczna kampania nie tylko promuje znaczenie badań profilaktycznych i umożliwia ich wykonanie, ale także zachęca do otwartej rozmowy na tematy związane z profilaktyką zdrowia intymnego.

Zaangażowanie mężczyzn w zdrowie intymne kobiet jest kluczowe dla ich dobrostanu. Kampania „W kobiecym interesie” skierowana jest do wszystkich, włącznie z mężczyznami. Wyniki badań pokazują, że panowie mają trudności w prowadzeniu rozmów na tematy związane ze zdrowiem intymnym bliskich kobiet, dlatego kampania zachęca ich do zaangażowania się i edukacji w tym obszarze.

Hasło kampanii „Powiedz jej o tym” ma na celu zachęcenie mężczyzn do otwartej komunikacji na temat zdrowia intymnego kobiet. Według 83% ankietowanych Polek, mężczyźni powinni zwiększyć swoją wiedzę na ten temat, dlatego ważne jest, aby również oni uczestniczyli w edukacji i wspierali swoje partnerki w trosce o zdrowie intymne.

„Kampania >>W kobiecym interesie<< skupia się na uświadamianiu Polek, jak istotne są badania profilaktyczne dla nich samych i ich bliskich. W tym roku podejmujemy problem rozmów o zdrowiu intymnym, które nadal pozostają w sferze tabu. Chcemy zapewnić bezpłatny dostęp do gabinetów ginekologicznych oraz zachęcać do otwartej rozmowy na ten temat bez skrępowania” – mówi Aneta Grzegorzewska, dyrektor ds. korporacyjnych i relacji zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.

Zapewniamy bezpłatne badania ginekologiczne

Od 2019 roku firma Gedeon Richter Polska organizuje kampanię „W kobiecym interesie”, w ramach której oferuje bezpłatne konsultacje oraz badania ginekologiczne, takie jak badanie piersi, USG ginekologiczne oraz cytologię płynną. Nasz mobilny gabinet ginekologiczny rozpoczął trasę 8 maja i jest dostosowany do potrzeb kobiet z niepełnosprawnościami.

Współorganizatorami akcji są Urzędy Miast i Starostwa, a akcja odbędzie się w następujących miejscowościach:

– Międzyrzec Podlaski – 9 maja (czwartek)

– Biała Podlaska – 10 maja (piątek)

– Chełm – 11 maja (sobota)

– Krasnystaw – 13 maja (poniedziałek)

– Nałęczów – 14 maja (wtorek)

– Starachowice – 15 maja (środa)

– Grodzisk Mazowiecki – 16 maja (czwartek)

2

Lista Partnerów Kampanii

W tegorocznej edycji kampanii mamy przyjemność współpracować z: Polskim Towarzystwem Ginekologów i Położników, Fundacją Avalon, Stowarzyszeniem Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi „Magnolia”, Fundacją Pokonać Endometriozę, Fundacją Kulawa Warszawa, Polskim Związkiem Niewidomych oraz Fundacją Rozwoju Psychospołecznego SELF (Chełm). Dodatkowym Patronem Kampanii jest portal „Zdrowa Ona”.

Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące kampanii, odwiedź stronę: http://www.wkobiecyminteresie.pl/ 

[1] Metoda badawcza: Badanie internetowe CAWI z wykorzystaniem panelu SWpanel.pl. Próba badawcza: 70% kobiet i 30% mężczyzn powyżej 18 roku życia. W ramach badania przeprowadzono 1005 ankiet z respondentami z panelu SW Research. Termin realizacji badania: 08/03 – 18/03.2024

3


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *