Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe dodatki do mundurów personelu, inspirowane twórczością artystów z okresu Młodej Polski. Kolekcja została stworzona we współpracy z polską marką mody LANCERTO, znakomicie reprezentującą polskie wzornictwo i krawiectwo. Motywem przewodnim dodatków są malwy, symbolizujące elegancję i polskość.
Natura zawsze była inspiracją dla artystów. Motyw roślinny, pozornie prosty, ale zawsze obecny w sztuce, występuje w wielu dziełach malarskich – jako alegoria, dodatek lub główny temat. Tym razem kwiaty w eleganckiej kompozycji zdobią mundury personelu Polskich Linii Lotniczych LOT. Twórcy nowych dodatków zainspirowali się sztuką Młodej Polski, gdzie motywy kwiatowe można znaleźć u takich artystów jak Stanisław Wyspiański, Olga Boznańska czy Józef Mehoffer.
Malwa – symbol letniej polskiej przyrody
W nowych projektach apaszek i poszetek personelu PLL LOT, główną rolę odegrają malwy – kwiaty, które symbolizują polską przyrodę. Ich motyw przywodzi na myśl letnie popołudnie z dala od miasta, gdzie malwy delikatnie kołyszą się na wietrze, a jedyny dźwięk to śpiew ptaków. Spokój, elegancja i harmonia – te cechy krajobrazu Polski będą promowane na pokładach przewoźnika.
„Polskie Linie Lotnicze LOT są dumnym ambasadorem Polski na świecie. Partnerstwo z LANCERTO przy tworzeniu nowych dodatków do mundurów to kolejny przykład naszego zaangażowania w promocję nowoczesnego polskiego wzornictwa przy jednoczesnym przywiązaniu do tradycji. Nasze załogi każdego dnia, dbając o bezpieczeństwo i komfort pasażerów LOT-u, docierają do ponad 100 portów lotniczych na całym świecie. Chcemy, by malwa, kwiat kojarzony z polską sztuką, stała się nowym znakiem rozpoznawczym naszej gościnności i profesjonalizmu” – mówi Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience.
Do kwiatowego motywu poszetek dla męskiej części personelu dołączą krawaty w kolorach granatu i czerwieni, idealnie dopasowane do całości. Firma LANCERTO postanowiła też uwzględnić symbol LOT-u – żurawia, który towarzyszy firmie od 95 lat, jako znak szczęścia i długowieczności, zaprojektowany przez Tadeusza Lucjana Gronowskiego.
Od teraz wszystkie członkinie i członkowie załogi będą nosić apaszki i poszetki w nowych wzorach. Stewardesy będą miały białe apaszki z czerwonymi malwami i granatową lamówką, natomiast szefowie pokładu będą nosić granatowe apaszki z czerwonymi kwiatami i czerwoną lamówką. Personel naziemny otrzymał białe apaszki z czerwonymi kwiatami i czerwonym brzegiem. Krawaty stewardów będą w kolorze lotowskiego granatu z printem w drobne czerwone żurawie, krawaty szefów pokładu będą czerwone z printem granatowych żurawi, a panowie z personelu naziemnego będą nosić czerwone krawaty z pojedynczym symbolem żurawia.
„LANCERTO to polska marka mody, dlatego jesteśmy tym bardziej dumni, że mogliśmy zaprojektować i dostarczyć kolekcję akcesoriów dla personelu pokładowego oraz naziemnego Polskich Liniii Lotnicznych LOT. Każdego roku w naszych salonach stacjonarnych i sklepie internetowym oferujemy kilkaset wzorów ubrań i dodatków dla kobiet oraz mężczyn. Jednak projekt współpracy z PLL LOT jest szczególny, bowiem na jego potrzeby zaproponowaliśmy unikalny design, dedykowany tylko i wyłącznie naszemu partnerowi. To ogromna nobilitacja móc towarzyszyć załogom w ich codziennej pracy na kilku kontynentach, a tym samym spełniać rolę promotora polskiego wzornictwa, stylu oraz jakości” – mówi Michał Grochala, Brand Manager marki LANCERTO.
Polskie Linie Lotnicze LOT – promowanie kultury i sztuki
Nowe umundurowanie to kolejny projekt Polskich Linii Lotniczych LOT, promujący polskie dziedzictwo i kulturę poprzez współpracę z krajowymi markami. LOT aktywnie wspiera kulturę poprzez projekty takie jak współpraca z Muzeum Narodowym w Warszawie i film prezentujący zasady bezpieczeństwa na pokładzie, nagrany w Galerii Sztuki XIX Wieku.
LOT, polski przewoźnik, nawiązał współpracę z wieloma instytucjami kultury, takimi jak Muzeum Powstania Warszawskiego czy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. W 2024 roku, LOT został oficjalnym przewoźnikiem XIX Konkursu Chopinowskiego, jednego z najważniejszych wydarzeń muzycznych na świecie, oraz partnerem tytularnym tegorocznej edycji Kina Letniego, organizowanego przez Kinotekę.
Pasażerowie mogą codziennie znaleźć inspirujące propozycje podróżnicze i kulturalne w popularnym miesięczniku „Kaleidoscope”, który w tym roku obchodzi swoje 45. urodziny. Na pokładach Boeing 787 Dreamliner oraz wybranych Boeingów 737, podróżujący mogą cieszyć się bogatą ofertą rozrywki pokładowej, obejmującą filmy, seriale i muzykę.
Do pobrania zdjęcia: LINK.
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. oferują bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Indii, Japonii i Korei Południowej. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i ulepsza ofertę na tych kierunkach, umacniając swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Boeingi 787 Dreamliner obsługują połączenia dalekiego zasięgu, co sprawia, że LOT jest jednym z najnowocześniejszych przewoźników na świecie. Z 90-letnią historią, jest to 12. najstarsza linia lotnicza na świecie, stanowiąca jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.
LANCERTO to polska marka, która powstała w 2008 roku i jest znana z innowacyjnego stylu oraz wysokiej jakości odzieży, butów i akcesoriów dla mężczyzn i kobiet. Kolekcje marki są projektowane z myślą o osobach, które cenią sobie wygodę i elegancję. Dzięki starannie wyselekcjonowanym tkaninom i perfekcyjnemu krojowi, ubrania LANCERTO gwarantują nienaganny wizerunek w każdej sytuacji. Marka oferuje swoje produkty zarówno w sklepie online lancerto.com, jak i w salonach sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach Polski. Profesjonalni doradcy klienta pomagają dobrać odpowiednie ubranie, uwzględniając okazję, potrzeby i cechy fizyczne klienta. Asortyment marki obejmuje klasyczne garnitury, smokingi, marynarki, koszule, swetry, płaszcze, kurtki, spodnie chino i skórzane buty wizytowe, a także szeroki wybór dodatków, takich jak krawaty, poszetki, szale, spinki do mankietów, szelki i skórzane paski. Ponadto LANCERTO oferuje odzież premium w stylu smart casual, taką jak jeansy, dzianiny, t-shirty i koszulki polo.
Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl