Rozpoczęła się 5. edycja kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” 19 czerwca. Jej tegoroczne motto to „Szczerze o otyłości. Z miłości”, co podkreśla kluczową rolę rodziny w profilaktyce, diagnostyce i kompleksowym leczeniu otyłości. Kampania zwraca również uwagę na pilną potrzebę przeciwdziałania wzrostom zachorowań na otyłość wśród polskich nastolatków.

Zdrowe nawyki kształtowane od dzieciństwa mają wpływ na całe późniejsze życie. Rodzina, jako podstawowa komórka społeczna, w tym: rodzice, dziadkowie, małżonkowie, partnerzy, a także rodzeństwo czy nauczyciele, mogą być główną motywacją do dbania o zbilansowane żywienie i regularną aktywność fizyczną.Otyłość to choroba cywilizacyjna o złożonym charakterze, która prowadzi do ponad 200 potencjalnych powikłań zdrowotnych. W Polsce cierpi na nią blisko 9 milionów dorosłych [1]. Niepokojące są również najnowsze dane dotyczące dzieci – w naszym kraju przybierają one na wadze najszybciej w całej Europie [2]. Dlatego 5. edycja kampanii PSoO będzie skierowana nie tylko do młodzieży, ale także do ich rodziców i opiekunów.

Do promocji nowej kampanii zostali wybrani znani aktorzy, nauczycielka, pacjentka oraz psycholożka zdrowia, którzy wszyscy mają wspólną misję – edukację społeczną na temat otyłości.

Lista ambasadorów kampanii obejmuje:

  • Bartłomiej Nowosielski – aktor i ojciec,
  • Robert Kudelski – aktor i wokalista,
  • Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia,
  • Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i matka,
  • Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia i student prawa.

W ramach 5. edycji kampanii, przy wsparciu ekspertów z różnych dziedzin, powstanie unikalne narzędzie edukacyjne: „PoMOCnik” dla rodziców i opiekunów, które będzie praktyczną bazą wiedzy o profilaktyce, wsparciu i leczeniu otyłości u nastolatków.

Raport NIK „Profilaktyka i leczenie otyłości u osób dorosłych w latach 2020-2022) na podstawie danych z GUS i NFZ

Childhood Obesity Surveillance Initiative WHO

Więcej informacji o kampanii znajdziesz na stronie: ootylosci.pl

Kampania „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” ma na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat otyłości jako choroby, która może prowadzić do ponad 200 powikłań i stanowić istotne zagrożenie dla życia i zdrowia. Organizatorem kampanii jest firma Novo Nordisk. 5. edycja kampanii pod hasłem „Szczerze o otyłości. Z miłości” rozpoczęła się w czerwcu 2024 r. Skupia się ona na otwartej i empatycznej komunikacji na temat otyłości i osób z nią zmagających się. Jej celem jest również zwrócenie uwagi na kluczową rolę wsparcia rodziny w profilaktyce, diagnozowaniu i kompleksowym leczeniu otyłości zarówno u dorosłych, jak i młodzieży.

Patronat merytoryczny nad kampanią sprawuje Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości.

Patronat honorowy objęli liczni partnerzy, w tym Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej, Ambasada Królestwa Danii, Rzecznik Praw Dziecka, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne, Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej, Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia oraz wiele innych organizacji, w tym Fundacja na Rzecz Leczenia Otyłości FLO, Fundacja „SIŁA”, Fundacja Zdrowie i Edukacja „Ad Meritum”, Socjolożki.pl, portal Zdrowie Zaczyna się w Głowie.

Prosimy nie publikować materiału prasowego lub jego fragmentów w kontekście farmakoterapii. Ten materiał został stworzony w ramach kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” w celu edukacji społecznej, a nie promocji produktów. Dziękujemy za zrozumienie.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *