Przed nadchodzącą premierą drugiej części drugiego sezonu LEGO® DREAMZzz™, Grupa LEGO zobowiązała się do promowania u dzieci umiejętności kreowania snów – „dream crafting” – tak, jak robią to bohaterowie serialu. Nowe badanie przeprowadzone na całym świecie [1] wykazało, że tylko jedno na trzy dzieci praktykuje „dream crafting” podczas snu.

BILLUND, Dania, 2 września 2024 r. /PRNewswire/ — Przed premierą ostatnich 10 odcinków serialu LEGO® DREAMZzz™ – „Noc Nigdywiedźmy” opublikowano wyniki badania, które wykazało, że dzieci mogą nauczyć się kontrolować swoje sny i wpływać na nie, podobnie jak bohaterowie serialu. Grupa LEGO postanowiła zainicjować działania mające na celu edukację rodziców i opiekunów na temat sposobów wspierania swoich dzieci w rozwijaniu umiejętności niezbędnych do manipulowania snami, zwanych „dream craftingiem”.

W serialu LEGO DREAMZzz, bohaterowie posiadają zdolność „tworzenia marzeń”, która pozwala im kształtować różne obiekty i scenariusze za pomocą swojej wyobraźni. W drugim sezonie przyjaciele z liceum, którzy stali się poszukiwaczami snów, uczą się wykorzystywać swoje moce podczas fazy REM, aby stworzyć różne przedmioty pomocne w walce z Nigdywiedźmami i obronie świata snów.

Badanie Grupy LEGO wykazało, że jedynie około połowa dzieci w wieku 6-12 lat jest świadoma swojej zdolności do kreowania i kontrolowania swoich snów, podobnie jak bohaterowie serialu – Mateo, Izzie, Cooper, Logan i Zoey – którzy wykorzystują umiejętności kreowania snu, aby chronić świat snów.Badanie wykazało, że 41% dzieci wykorzystujących dream crafting jest w stanie świadomie zmienić swój sen, gdy przemienia się w coś, czego się boją, a 38% kieruje swoim snem, jeśli nie podoba im się to, o czym śnią.Badanie wykazało, że tylko 33% dzieci praktykuje „dream crafting” podczas snu, dlatego Grupa LEGO postanowiła edukować dzieci i rodziców na temat tej koncepcji i jak rozwijać umiejętności w tym obszarze.Według specjalisty psychologii snów, Iana Wallace’a, dzieci mogą kontrolować swoje sny, wykorzystując umiejętności rozwinięte w rzeczywistym życiu. Można to osiągnąć poprzez wykorzystanie kreatywności i pewności siebie za pomocą trzech metod: Dream Play (zabawa w sny), Imaginal Play (zabawa wyobraźnią) i Active Play (zabawa aktywna). Wallace przeanalizował ponad 400 tysięcy snów w ciągu 30 lat swoich badań.Rozważane metody, takie jak Dream Play, Imaginal Play i Active Play, mają na celu rozwijanie wyobraźni i kreatywności u dzieci poprzez eksplorację snów i ich odgrywanie. Według Iana te techniki mogą również pomóc w budowaniu pewności siebie i umiejętności eksperymentowania, co może mieć pozytywny wpływ na sposób, w jaki dziecko doświadcza snów.

Badania Iana wykazały, że umiejętność kreowania snów nie tylko sprawia, że sen nocny jest bardziej ekscytujący i przyjemny, ale także przynosi dzieciom wiele innych korzyści. Podczas snu wyobraźnia dziecka pozwala mu rozwijać umiejętności rozwiązywania problemów oraz lepiej zrozumieć swoje myśli i uczucia. To z kolei buduje silniejsze poczucie tożsamości i odporności emocjonalnej, a także poprawia kondycję mózgu poprzez rozwijanie złożonych umiejętności poznawczych [2].

Cerim Manovi, dyrektor kreatywny ds. serii LEGO DREAMZzz, podkreślił, że nowe odcinki drugiego sezonu LEGO DREAMZzz – >>Noc Nigdywiedźmy<>miejsce zabaw<<, gdzie dzieci mogą swobodnie wyrażać i rozwijać swoje kreatywne umiejętności, przekształcając nocny sen w pełną możliwości przygodę.

Badanie przeprowadzone przez Grupę LEGO ujawniło dziesięć najczęstszych motywów, które pojawiają się w snach dzieci na całym świecie. Co takiego dzieci „kreują” podczas snu?

LEGO DREAMZzz to nowa seria, która zadebiutowała w maju ubiegłego roku. Opowiada ona o przygodach grupy przyjaciół z liceum, którzy odkrywają, że świat snów jest rzeczywisty. Razem uczą się, jak wykorzystać swoje umiejętności w kreowaniu snów, aby bronić tego świata przed chaosem, który sieje Król Koszmarów i nowy wróg – Nigdywiedźma.

Grupa LEGO zaprezentowała dziewięć nowych zestawów LEGO DREAMZzz na początku roku, w oczekiwaniu na najnowszy sezon. Zestawy te obejmują Koci Motocykl Zoey, Mocarną Pandę Logana, Dinorobota Coopera C-Rex, Plecak odrzutowy z dopalaczami Zoey, Mech-rycerza Mateo i Z-Bloba, Północnego kruka Nigdywiedźmy, Zwierzęta marzeń Izzie, Stwory z koszmarów Nigdywiedźmy i Zamek Nocturnia. Każdy produkt inspirowany jest ideą kreowania snu, z dwiema lub trzema opcjami budowania i instrukcją opartą na fabule, aby zachęcić młodych marzycieli do zmiany budowli w miarę rozwoju historii i kreowania swoich własnych snów.

Zestawy są teraz dostępne do kupienia w sklepach LEGO, na stronie LEGO.com/DREAMZzz oraz u wybranych głównych sprzedawców detalicznych na całym świecie.

Najnowsze odcinki drugiego sezonu (część druga) będą dostępne od 6 września na kanale LEGO YouTube, na stronie LEGO.com i na platformach streamingowych. Pierwszy sezon oraz pierwsze 10 odcinków drugiego sezonu (część pierwsza) są już dostępne do oglądania na kanale LEGO YouTube.

LEGO zaprasza na wyjątkową imprezę „Night Bureau Adventure” w sklepie Pit Street Mall w Sydney, która odbędzie się 8 września. Tego dnia największy sklep LEGO zamieni się w magiczny świat snów, a wszyscy odwiedzający będą mieli okazję spotkać się z ulubionym ścigaczem marzeń – LEGO DREAMZzz, Mateo, podczas jego pierwszego czatu na żywo oraz konferencji prasowej. Dzięki wsparciu Cerima Manovi dzieci będą miały okazję rozwijać swoje umiejętności „kreowania snów”, wykorzystując kreatywne supermoce i biorąc udział w zabawnych wyzwaniach polegających na budowaniu z klocków LEGO.

ZRZECZENIE SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI: Informacje o „tworzeniu marzeń” służą wyłącznie celom ogólnoinformacyjnym i nie zastępują profesjonalnej porady medycznej.

[1] Badanie niezależne zostało przeprowadzone przez Opinium na zlecenie Grupy LEGO w okresie od 24 czerwca 2024 r. do 17 lipca 2024 r. wśród dzieci w wieku 6-12 lat i ich rodziców na dziesięciu światowych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (n=1000), Niemczech (n=1000), Rumunii (n=500), Polsce (n=1000), Australii i Nowej Zelandii (n=1000), Korei Południowej (n=1000), Chinach (n=1000), Stanach Zjednoczonych (n=1000) i Meksyku (n=1000).

Według Iana Wallace’a, specjalisty psychologii snów, marzenia mogą pobudzać kreatywność u dzieci, a rodzice i dzieci mogą wspólnie kształtować swoje sny poprzez konkretne działania.

Grupa LEGO

Naszym celem jest inspiracja i rozwijanie przyszłych konstruktorów poprzez zabawę. System LEGO in Play oparty na klockach LEGO pozwala dzieciom i fanom budować i przebudowywać wszystko, co tylko mogą sobie wyobrazić.

LEGO Group została założona w 1932 roku w Billund, Danii przez Olego Kirka Kristiansena. Nazwa firmy pochodzi od duńskiego wyrażenia „LEg GOdt”, co oznacza „baw się dobrze”.

LEGO nadal pozostaje firmą rodzinną z siedzibą w Billund i sprzedaje swoje produkty w ponad 120 krajach na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę: www.LEGO.com.

Ian Wallace jest psychologiem specjalizującym się w interpretacji snów i marzeń sennych. Przez całą swoją karierę przeanalizował już ponad 400 tysięcy snów swoich klientów, od momentu ukończenia studiów psychologicznych.

Ian uważa, że odkrywanie swoich marzeń jest kluczowym sposobem na zrozumienie własnych pragnień i osiągnięcie sukcesu. Jego doświadczenie zawodowe i wiedza prowadzą go do przekonania, że sen staje się rzeczywistością dopiero wtedy, gdy podejmie się działania. Dlatego przekazuje swoim klientom, że odkrywanie swoich marzeń jest kluczem do osiągnięcia życiowych celów.


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

About Author

4fun

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *